четвртак, 17. јул 2014.

Данијела Станковић: Бели градови поплочани кривицом

Данијела Станковић
ЖИГ

Данас
пред Тебе
излазим смело
показујем зубе
задижем сукњу
на кожи ми жиг одбеглог роба
јака, гола, горка слобода
танком жицом
везана ми за грло


Можда се и добро продам
уз крдо немирних коња
уз вреће чаја
уз лажна обећања


Каравани пролазе
кроз пустиње
од камених срца
кроз планине
од тешких очекивања
кроз пљускове
саздане од презира и ината


Гледам твоје дланове
бесрамно питам:
Колико нас си већ продао?!
Tврдог, забринутог погледа
питаш:
Колико пута си већ побегла?!
показујем зубе
задижем сукњу
на кожи ми жиг одбеглог роба
јака, гола, горка слобода…



ПЕСМА ВЕЧНОСТИ

Чак и када не будемо Ми
биће нас
Светло у теби
у мени свањава
дрхтај у теби
већ је лавина у мени


Дај ми да ти се радујем
са сваким јутром
да на заласку мом
душа ми и даље буде пуна Тебе


Не терај ме од себе
погледом од хиљаду вечности
ионако те немам


Загрли ме погледом
од хиљаду капи росе
окрепи ме својим осмехом
сакупи све сузе мојих надања


Нека посведоче дланови
Твоји
све украдене ноћи
све сакривене страсти
нека сведоче усне Твоје
о једном дану
о једном даху
нестварном попут самог живота
тајновитом и сакривеном
од нас самих


О једном путу
јер тамо где престајем ја
почињеш Ти
и тамо где престајеш Ти
почињем ја
и танка нит што нас држи
је сам овај трен
овај дах
овај дрхтај
и овим стиском наша два длана
почиње истина да
чак и када не будемо Ми
поново биће нас…




ИЗ ПРИНЦИПА

Дајте
из принципа
данас
да оглођемо
кости својих предака
наћи их нећемо
под Крстом
расуте долином
сутра
глодаће их пси


Дајте
из принципа
данас
да исперемо
кости својих предака
од грехова
у мочвари сутра
трунуће без помена


Дајте
из принципа
да оглођемо
данашњег човека
кога сте осудили
пуцњем гурнули у амбис
метак за реч


Дајте
да сазидамо
куле од беле сржи
беле градове
поплочане кривицом
без помена
без трња и цвећа
без заборава
из принципа.



БЕЛЕШКА О ПЕСНИКИЊИ
 

      Данијела Станковић је рођена
1982. године у Врању. Поезију пише од своје 14. године. Прво књижевно вече одржала 28. јануара 2014. године у библиотеци "Милутин Бојић", Београд. Добитница је друге награде за песму "ЖИГ", на интернационалном конкурсу "Месопотамија у Београду 2014". У припреми је прва збирка поезије, "ЖИГ".
     Оснивач је Центра за експерименталну уметност. Од 2007. године бави се креативним терапијама и радионицама за децу и младе, и маркетингом и промоцијама у области креативних индустрија. Остварена успешна сарадња са: градом Београдом, Туристичком Организацијом Београда, НУРДОР-ом, Миксер Хоусе-ом, Накси плажом, бројним организацијама и институцијама у области културе, у земљи и иностранству.



Нема коментара:

Постави коментар