недеља, 27. септембар 2015.

Ана Витић: Штака искривљеног времена

  Толико је време иза мене! Трошила сам га у гласној тишини, у присуству бучних људи. Трошила сам време. Разбацивала сам се њиме као да толико година стоји испред мене, а не бедне оставштине, празне и бљутаве надолазеће године. Трошила сам време на небитне погледе, на упућене речи истрошене сталним говором, на размишљања у мртвилу времена. Трошила сам га у чекању! Чекала сам чуда! Чекала сам побуну људске масе! Чекала сам путоказ судбине да сам ја баш та која припада трагајућем открићу. Чекала сам на раскрсници живота да ме однесе на пут на коме има боље сутра. Ломило ме ово време препуно " нагомиланог" талога пропалог света и укаљане људскости.
   Уништили су мој путоказ којим сам хтела поносно корачати без "епитета" и "лажних" морала. Уништили су ме демони времена! Уништен је последњи атом нашег овоземаљског живота. Сад се ослањамо на "штаке" овог времена, не додирујући тло по коме ходамо. Зашто? Зашто корачати изнад тла када смо га сами ублатили? Ходајмо поносно у сопственом потопу. Када утолимо сопствену пропаст осетићемо олакшање. Зашто нас је време заробило и наметнуло ову језиву стварност? Треба се из потопа уздићи и погледати талог иза себе! Треба посматрати људске промене током њиховог ослобођења. Погледати шта остаје иза њих у скинутом талогу са њихових леђа. Елем, нисам ја неко ко ће вашу тишину ометати мојим бучним говором, нити се разбацивати вашим временом. Нећу ићи вашим путоказима, исписаним покрај вашег пута, јер имам своје скретнице ка добру и злу.
   Можда су ваши путеви посути златом, јер припадају новом времену, препуном раскоши и сјаја! Није вам то наметнуто, већ изабрано. Можда ћете се ослањати на људску руку и збацити "штаке времена", мислећи да су ти кораци сигурнији. Избићете оквире времена и поносно корачати бахатим тлом, иако ће вам траг остајати мутан. Ваш корак ће бити сукцесиван с новим временом. А, ја... Ја ћу, као што рекох, изабрати ређи пут којим људска нога слабо корача с теретом овог бремена рушећи "наметнуто" и газећи просуто злато, јер ово није идеалан свет ни вера у боље сутра.




1 коментар: