субота, 19. септембар 2015.

Слике су добар савезник (О сликарству Момчила Мома Бјековића)

Снови са сунчања
     Момчило Мома Бјековић је рођен у Сарајеву 18. Октобра 1977. године. Прве сликарске успехе прави у својој шестој години када његов цртеж представља децу Босне и Херцеговине за време олимпијаде у Сарајеву 1984 године. Сада се сећа да је био разочаран тим радом када га је тек нацртао.“
     Тај рад је био неко другачији од радова друге
деце и то ме је издвајало, а ја сам желео да се осећам што више делом екипе. Ипак, прихватили су мој рад, па сам се тако осетио прихваћеним од стране других и чак некако посебним” присећа се уметник.
      Академију уметности завршио у је Бања Луци 2005. године, а сада живи и ради у Београду. Члан је Удружења ликовних уметника Србије од 2011. год. Имао је пет самосталних и више колективних изложби. Задњих неколико година запоставио је излагање радова, посвећујући се само стваралачком процесу. Сада планира да активно излаже, јер га у тим пословима подржава будућа супруга, “не мора све сам” како каже.

Улични прасак

    “Новац у Србији није довољан мотив јер га нема, па се смисао проналази у реакцији публике, у похвалама и критикама” каже Мома.
      Већина слика су уља на платну, а један мањи део су колажи. Пред тим сликама се може говорити о сликаревом дијагностиковању депресивног оптимизма на платну с циљем да депресија у потпуности буде превладана. Реч је о симболичком комбиновању црних тонова и јарких боја. Слике су започете црном, која ће симболички да нагриза радост јарких боја које следе. Како процес сликања одмиче црна готово нестаје у јарким бојама, које су   послужиле као метафоре за спектакл, срећу, љубав, добар осећај. На крају црна делује само као опомена, а не као рак рана. Решење сликареве загонетке је у одговору на питање како остати срећан поред многих трагедија које прате историју човечанства као и људске животе. 


Мрачне приче
           Наратив није усредсређен да приказује једно, већ мноштво. Може се рећи да ове слике приказују “Све од порођаја до рата”, приказују животиње, чаробњаке, уличне свираче, нашминкане мушкарце и заводљиве девојке. Слике су визуелно јасне, али тражењем значења ових слика  може се с правом нагласити питање ”Шта је сликар заправо хтео да каже?”. Тема је пред посматрачем, али упитно постављена, сликар не тврди да је управу кад о нечем говори у својим делима!
         Ове слике су добар савезник у настојању да нам буде боље, боље у духовном поимању бољитка. Ове слике кад их посматрамо у дужем периоду постају храна духу и души. Разигране, веселих боја, смелих сликарских решења, негирају истраумирани став иако понекад наговештавају трагизам. Неко це реци да то разочарава, а неко да охрабрује.
     Од почетка, како у ранијим радовима тако и данас, је приметна тежња ка фигури. Приказане делимично, или у целини, фронтално, или на било који други могући начин  оне задржавају мир. Чак и када неки елементи динамички делују снажно, постоје елементи који целину умирују, тако да се покрет осећа само као спољни, а не унутрашњи садржај слике.
      Аутор на пут кроз свет уметности креће дивећи се Ђакометију. Добро упознајући те радове, креће даље и не либи се да се временом заинтересује и за неке по много чему другачије сликарске идеје и техничка решења. То је сада мешавина у којој се јасно види дивљење многим сликарима претходницима, али и аутентичан печат сликара који се искрено диви бићу уметности које се увек изнова рађа и ствара.



Нема коментара:

Постави коментар