понедељак, 6. октобар 2014.

Пеко Лаличић: РАСПЕВАНИ АЗБУЧНИК

А

АКО са мном пођеш
одвешћу те на АЕРОДРОМ
да гледамо
како АВИОНИ у небо полећу.

АКО ме пољубиш, АНА,
АВИЈАТИЧАР ћу бити
и водити те
најлепшом АЛЕЈОМ
до Сунца
одакле се
и наша АВАЛА види.

И нека се зна, да је
АЕРОДРОМ АВИЈАТИЧАРУ – А,
АВИОН – АЗБУКА,
A АНА – АМАЈЛИЈА.


Б

БАШ те волим БИЉО
и БАШ ми је мило
што БЕОГРАД
БЕЛИНОМ БУЛЕВАРА
БЕЗРЕЗЕРВНО
срца отвара.

БЕЗ БЕЛИНЕ БУЛЕВАРА
БЕОГРАД БИ БИО
БИЋЕ
БЕЗ БРЕЗА,
БРАНА,
БИЉА,
БОЈАНА.

 
В

ВЕКОВИ су чекали
ВУКА
да би дан
угледала
азбука.

У помен ВУКУ
пишем као што говорим
и ВУКОВСКИ читам
онако како је написано
да
ВАМА
ВУКОМ
ВЕРНО
ВЕКОВЕ
ВРАТИМ
а з б у к о м.

 

Г

ГДЕ би ГОЛУБОВИ  
да нема зграда,
да није ГРАДА?
 
ГДЕ би да није стреје,
да их наша љубав не ГРЕЈЕ?

ГДЕ ГОЛУБОВИ ГУЧУ,
ГОСТОПРИМСТВО
ГЕОРГИНЕ
ГАРАНТУЈУ,

ГРАД ГУКАЊЕ ГРЕЈЕ.
 

Д
 
ДОГОРЕВА ДАН.
 
ДРВОРЕДИ ДУЊА
ДАХОМ ДОЗИВАЈУ.
 

ДЕТЛИЋ
ДАРОВЕ
ДЕЛИ. 

ДЕЦИ ДУКАТЕ ДАРУЈЕ
и леп сан жели.
 

Ђ

ЂУРЂА ЂЕРДАН плете
од  ЂУРЂЕВКА и сете.
 

На ЂУРЂЕВДАН ће га ЂОРЂУ дати,
да окрилати,
да се усправи,
да не грбави
као ЂЕРАМ над бунаром
у којем се огледају
ЂУРЂЕВСКЕ жеље,
и ја са гитаром.
 
Е

 
ЕВА Стеву
задева.
 
Стева ЕВУ воли,
 глава боли. 

ЕХ, ЕВО,
баш је Стево срећан.
 
А ја бих дао
ЕЧКУ  и ЕРДУТ
за један минут
с тобом.

 
И ЕВРОПУ бих дао
кад бих знао
да ме волиш,
ЕВО.
 

Ж

ЖАРКО воли ЖЕЉКУ,
она воли ЖВАКЕ, 
а ја лопту и медењаке. 

И мени се свиђа  ЖЕЉКА,
често јој дарујем ЖВАКЕ
и понеки осмех и медењаке.
 
Јуче ми је дала ружу црвену,
после сам рекао мами:
- Кад одрастем узећу је за ЖЕНУ.
 
Сада ја волим ЖЕЉКУ,
обоје волимо ЖВАКЕ,
црвене руже и медењаке.
 
З

ЗДРАВО другари!
 
Узмите ЗАЛЕТ,
ЗОВЕМ вас на ЗАБАВУ
до ЗОРЕ ! 

ЗАУЗВРАТ  ЗОВИТЕ и ви мене,
ЗНАТЕ да обожавам музику
и ЗВЕЗДЕ снене.

 
                                            ЗАХВАЛНА ЗЛАТА
 

И
 
И јутрос
ИГРОМ
у мој сан
свратише
ИВАНА,
ИРЕНА
И
ИВАН.
 

ИЗВОРСКА ИМ вода
ИЗБЕЛЕЛА лице,
завиде ИМ И птице. 

Понудише ми воде,
И сан оде. 

А са њим напустише мој дан
ИВАНА
ИРЕНА,
И
 ИВАН.

 
Ј

 
ЈУТРОС
ЈОРГОВАНИ
ЈАСНИ
ЈАВИШЕ:
 
ЈОВА ЈЕ цвеће брао
и уздисао.

 ЈЕДИНО га теби може дати
и никоме више.

 
К
 

КОСТА КРИВУДАВИМ путем КОРАЧА,
КВАСИ га  КИША све јача.

КРАЈ бунара
КАБАНИЦОМ  огрнута КАТА
бере КРУШКЕ од злата.

 
 
Л

ЛЕПОТОМ је ЛЕЛА
ЛУКУ занела.
 
ЛУКА ЛЕЛУ
ЛАЛАМА.
 
ЛЕТО њих и ЛАСТЕ, 

па ЛУКА расте
и ЛЕЛА расте.

 

Љ

ЉУДИ моји
кад звезде бројим
увек је једна више –
јер ЉИЉАНУ убројим.
 
Док пишем
моја ЉУБИМИЦА ЉУБИЧИЦА  
ЉУБОПИТЉИВО ме гледа
па је преко реда
у текст унесем
да замирише
и ЉУБАВИ буде
више.
 

М
 

МИСЛИМ да МЕСЕЦ   све види
и зна
да МАЈУ волим ја,
да МАМА МИРА МУЗИЦИРА 
и да МАСЛАЧЦИ не воле ветар. 

МИСЛИМ да су сви ђаци
МЕДЕЊАЦИ,
да воле МАКОВЊАЧЕ,
МОРЕ
и МАЈСКЕ зоре.
 

Заиста МИСЛИМ да МЕСЕЦ све види
и да зна
да МАЈУ МНОГО волим
ја.

 
Н

НЕ дозволи и ти
да ти НОЋИ
НЕСНОМ  плету НИТИ.

НЕК твоју НАДУ
НЕОДОЉИВУ,
НОВУ
и НЕРЕАЛНОМ зову
и НЕКА и НОЋИ
отворе очи
да НОВИ дан
претвори сан
у јаву.
 

Њ

 
ЊИВА снива ратара
како крчаг неба отвара,
а ратар
златно море,
мирис погаче
и нове зоре
које ЊЕГОВЕ жеље ЊИШУ
пред кишу
и нова зрења.
 

О

ОГЛЕДАЛЦЕ,
ОГЛЕДАЛЦЕ,
ОТКРИЈ ми тајну
О чему  ОЉА сања. 

Јесу ли то птице,
нове блузице
ил' путовања? 

ОГЛЕДАЛЦЕ,
ОГЛЕДАЛЦЕ,
ОБЕЋАЈ да нећеш рећи
да сам сањар већи
и да ћу јој дати
преостала лета
и ОСТАТАК света.
 
ОБЕЋАЈ да ће ОВО
ОСТАТИ наша тајна.
 

П
 
ПРВИ  ПУТ  сам ПЕРО узео
од ПЕТРА
кад ми је  ПЕТ година било,
тад ме је он ставио у крило
и рекао да ћу ПИСАТИ ПЕСМЕ
јер ми се клупко лепоте
око срца свило. 

 ПРВУ сам ПЕСМУ написао у ПЕТОМ,
ПЕТСТОТУ ПРЕ неки дан,
а ако вас неко ПИТА
циљ ми је хиљадита.
 
Верујем да ћу је написати
за вас. 

ПИШИТЕ ми  ПОСЛЕ тога!

                                                                                              Ваш  П Е К О
 
Р

 
РЕЋИ ћу вам једну тајну,
РАЗАПИЊАО сам се
између РАДЕ и РЕКЕ.
 
Сада ме воли РАДА,
муче ме друге бриге неке,
РАЗАПИЊЕМ се између школе и библиотеке.

Но, љубав није кратког века,
јер ми венама и даље теку
РАДА и РЕКА.

 
С

СВЕТЕ мој,
СВЕТА СВЕТЛОСТИ,
књиго СВЕТИЊО,
уз моје СТИХОВЕ
СРЦОЛИКО
СВИЋИТЕ
СВИМА
да  СУНЦА више има.
 

Т
 

ТАЊА,
ТЕБИ кажем
и не лажем,
ТРИ су ми свете ствари:
Домовина,
слобода
и ТИ
и већ знају сви
да сам у праву
и да бих за вас
дао и главу.
 
                            ТВОЈ ТАТА
 
Ћ 

ЋАО ЋАЛЕ,
жеља ми разум мути,
јер кад ЋИРИНА  'ЋЕРКА свира
ја немам мира,
и ЋУТИМ,
као Месец ЋУТИМ
док не стигнем до ње.
 
У
 

У моју собу
УЛЕТЕ птица. 

УНЕСОХ је У песму
коју понављају УРОШ и она

и понекад
моја УЧИТЕЉИЦА.

 
Ф

ФЕБРУАР ФИЈУКОМ ФРИЗУРЕ мења,
ФИЛИП ФРУЛУ свира
ФАЗОН би био
да то могу и ја.
 
ФИЈАКЕР крај ФОНТАНЕ
чека да се огласи липа,
да провоза мене и ФИЛИПА.

 
Х

ХАРМОНИКА свира,
ХАЈТЕ децо амо
да весело и сложно
коло заиграмо.
 
ХВАТАЈТЕ се у коло,
ХИТРО руке дајте,
ако играт' не знате
друге погледајте.
 
ХВАЛА коловођи,
играчима ХВАЛА
и лаганој ХАРМОНИЦИ
што је ритам дала.
 
ХАЈТЕ децо амо,
ХИЉАДЕ нек вас има,
ХВАТАЈТЕ се у коло
намењено је свима.

Ц
 
ЦИЦА ЦРТА јабуку,
ЦВЕТКО ЦРВА.
 
ЦИЦА ЦЕПА ЦРТАНКУ,
ЦВЕТКО бере ЦВЕЋЕ.
 
ЦИЦА га неће,
стварно га неће.
 
Ех, да је среће
да их помири ЦВЕЋЕ,
 
ал' ЦИЦА неће,
стварно неће.

Ч

ЧЕСТО ЧЕКАМ зору,
ЧЕЖЊИВО ти изговарам име
и пишем риме.
 
Све ЧЕШЋЕ ЧУЈЕМ ЧЕТИНАРЕ
кад у рану зору
исцртавају твој лик на прозору.

И дуго те ЧЕКАМ крај ЧЕСМЕ
док раздрагане птице
цвркућу моје песме.

 
Џ
 

ЏЕМПЕР црвени
чини ме крупним
па изгледам као ЏИН. 

ЏЕПОВИ су ми као ЏАК,
нико не би рекао да сам ђак.
 
ЏИПОМ бих кроз ЏУНГЛУ пројурио
макар још једном батине добио.
 
И знам да ништа нема ЏАБЕ,
ал' купићу ЏЕМПЕР фин
јер у овоме изгледам као ЏИН.

 

Ш

ШТА сада када знам азбуку,
кад ми је ШКОЛА ШАЛА
и с књигом под руку
планета бива мала? 

ШАНСА ме чека још једна,
латиница ново је писмо,
то је ствар пажње вредна
без које ШКОЛОВАНИ нисмо.
 
И после тога вреди бити ШАМПИОН
и учити ШУМУ ствари
јер још има непознатих милион,
а ту су и рачунари.
 
ШИРОК је свет ШАРЕНИ,
много нас тога вреба,
да не останемо малени
језике учити треба.
 
Зато ћу учити даље,
нека ми ШКОЛА буде ШАЛА,
а с књигом под руку
и наша планета мала.



Нема коментара:

Постави коментар